mandag 6. desember 2010

jul på Stette

Julen er på vei, og vi koser oss med forberedelser:) Her i huset er vi ferdig med 3 julekakesorter, eller dvs.egentlig 2 sorter. Pepperkaker skal vi bake en annen dag, men måtte lage noen få smakebiter mens pepperkakehuset ble lagd(og glemt å lagd tak til,hihi). Hjemmelaget adventsstake i år også, enkel og grei. Herlig å slippe de lilla lysene, for i min jul er det rødt som teller! Og de fargene krasjet helt synes jeg,hihi
Snøen laver ned her hos oss, og vi nyter virkelig vinteren og adventstiden:) Peis har vi fått i hus, og den er "berre lekker"!

Håper alle der ute har en fin start på den nye uken:)


Her er adventsstaken vår i år, den står fint plassert midt på salongbordet:) 


En ny investering kom i hus i desember. Litt kaldt om vinteren, så nå har vi også koselig peisvarme=) 
Årets julebakst så langt:) Det går trått, men det blir=) kransekakestenger, daimkjeks og pepperkaker

3 kommentarer:

  1. Så fin adventstake du har♥ I fjor var jeg 100% sikker på at jeg skulle ha kubbelys i mitt hus,også,men jammen har vi den gamle adventstaken i år alikevel,hihi. Jeg liker den godt,er jo engler på den og allslags;),men så er det jo så fint med disse kubbelysene da♥ Til neste jul kanskje...:)
    Og gratulera med ny peis:) Den så knallgod ut,og så fint det var å se flammene:)
    De kakene dine så virkelig gode ut:) Ser ikke engang antydning til sånne mørkere partier eller ujevne kanter som jeg ofte får på mine kaker,hehe.
    Min julefarge er også rød:) Tror aldri jeg noensinne har hatt lilla lys eller duk. Ikke fordi det er stygt,men det er bare så feil kombinasjon,ja:)

    SvarSlett
  2. Så fin peis! Er sååååååå koselig da med flammer:) Må kome på besøk ein kveld og strikke litt og smake på julekaker og kose oss foran peisen!! Held på å bestille julekort, jammen ikkje så lett som ein sku tru.
    Klem klem!

    SvarSlett
  3. Heia!Veldig kjekt med peis!d e et nødvendig gode når d e bitande kaldt ute og ikkje minst kosliG!
    Julekakene såg veldig fristande ut!he ikkje plana om å lage nåkke særlig.kjem ej til å gå å småete heile tidA:-O
    Blir ikkje mykje gøy å gå på klesalg da.hehe
    Fin adventstake!lika best kubbelys også.
    Nattinatt!klem

    SvarSlett