mandag 28. juni 2010

Briksdalsbreen


Helene oppe ved brevannet  (bildet over er alle tre foran breen) 

mamma og alfonso oppe ved brevannet


Helene klarte også å lure til seg noen bilder av Magnus
hadde mye morro her og mange artige bilder=)
jeg måtte ha meg en tur uti vannet og teste denne steinen, herlig
en jettegryte på vei til breen, Helene hoppet fort oppi=)
ei geit på en campingplass som var sulten på brødskiver
første matpausen, nesten i Olden her
Her er meg fremfor Briksdalsbreen

Idag hadde jeg, mamma, Alfonso, Helene og Magnus en fantastisk tur til Briksdalsbreen. Vi startet turen med å kjøre til Volda og ta fergen over til Folkestad(?), før vi kjørte videre mot Stryn, og til slutt Loen og Olden. Flott natur og mye spennende å se på. Vi hadde fint vær helt til vi skulle begynne på vandringen opp mot breen. Da styrtet regnet ned og bortover- mye vind! Men vi trosset regnet og gikk oppover, heldigvis, for når vi kom nesten opp sluttet det=) En fantastisk opplevelse må jeg si!! Vi tok mange bilder og koste oss, før vi gikk nedover igjen. Helene og Magnus fikk seg noen souvenirer på utsalget ved breen, og vi var innom fabrikkutsalget til Skogstad, der jeg og mamma fann oss vårjakker i softshell, og Helene en herlig fleece=) Magnus fikk noen leker senere på turen, mer spennende det=) 
Etterpå gikk turen videre gjennom Horningdalen og til Hellesylt, hvor vi spiste middag og soft is=) En fin tur som sluttet med ferge mellom Ørsnes og Magerholm, før vi kom oss hjem. Reisetid fra 08.00- 21.00. DET er lenge det, hehe

Nå skal det køyes her i hus, jeg ønsker dere alle en fin tirsdag=) 

1 kommentar:

  1. Åh for en herlig tur! Må dit ei helg JA! Kjempefine bilder du har tatt. Må fortelle meir ein anna dag:) Ferie heile veka sant? Berre å kome innom.

    Klem

    SvarSlett