søndag 28. august 2011

frustrert

 tenk om det gikk an  å bytte ut denne kroppsdelen! Da hadde jeg nok stått først i køen! Bekkenløsning er noe dritt, og at det kommer til å bli bra noen gang, har jeg jammen ingen tro på lenger..  jeg har lyst på mange barn, men at bekkenet skulle stoppe denne drømmen, ja det kan dere tro på! Tenk på alle de som "slipper unna" denne plagen i og etter svangerskapet, så heldige de er! Jeg husker jeg sa at kvalmen var værre enn bekkenplagene, men det var i begynnelsen.. :o)  oh glede - så sur man kan bli på et bekken! Idag har jeg nok en d..... dag pga. dette.. det ødelegger så mye..  jada, "det er bare å trene"..fint det... lett å trene når det er vondt å gå to meter, og når man nesten ikke orker løfte opp sin egen baby fordi det skjærer i smerter.. da får man virkelig lyst å trene.. mitt bekken er "skranglete og løst" som legen så fint sa, på venstre siden, og det er jammen ikke fint i symfysen heller.. men det er vel engang slik, at for å få disse skjønne små nurkene våre, må dette tøyes og bøyes, og det er det tydeligvis ikke alle bekken som liker:p  mitt likte det i allefall ikke, og skal nå "ta hevn" på meg som utsatte det for denne pressingen og utvidelsen gjennom hele svangerskapet.. mon tro om det kan tilgi meg noen gang? det blir isåfall bare en kort periode, før jeg utsetter det for smerter nok en gang.. :o) 

Så... om noen har en mirakelkur på lur, så send den til meg - ønsker meg herved nytt bekken :o)  

3 kommentarer:

  1. Helt seriøst: fokuser på å gå skikkelig!
    Har selv slitt med problemer med bekkenet ETTER fødselen!
    Gikk til kiropraktor som mente på dette kunne være skiveutglidning i tidlig stadie, fysoterapeuten min mente det var bekkenløsning etter fødselen å begge ba meg om å ta det med ro,trene rolig for så å vente på at det gikk seg til! DETTE FUNGERER IKKE!
    Var tilfeldigvis nedom en person på helsestasjonen som var utdannet manuelterapeut eller fysoterapeut som sa en ting til meg: DU GÅR SKEIVT!
    Jeg la mer vekt på en fot enn den andre pga min vonde side ikke var så god å tråkke på!
    Om du går deg 1-2 turer daglig(på ca 15 min hver gang),fokuser på dine bein å hvordan du plasserer dem å legg like mye vekt på den siden du har bekkenløsningen på som den andre!..det ga meg resultater etter 4 dager!
    MASSE LYKKE TIL

    SvarSlett
  2. takk for tips, det skal jeg prøve;) har hørt om det før, men ikke at en ska gå så og så lenge. men om dette funker er jo det supert! takk for gode råd:)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg har vært plaget med bekkenløsning med alle tre barna mine, men har fått VELDIG god hjelp av fysioterapaut i Valldalen. Der er det egen "bekken"-gruppe på Muritunet, og i tillegg noen fysioterapauter som er eksperter på dette med privat praksis. Anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med en som kan dette - da blir du kvitt plagene og får et styrket bekken til evt flere svangerskap. I tillegg får du med deg mange tips som gjør hverdagen lettere for oss med skranglete bekken. :-)
    Lykke til - med rett behandling og trening (slyngetrening) er du snart i full vigør igjen - og smertefri!!

    SvarSlett