onsdag 6. juli 2011

små hverdagsglimt

I går hadde vi et fantastisk vær her på sunnmøre, og det gjelder å benytte seg av det!

Jeg, Jonas, mamma og Magnus tok turen til Valldalen. Favorittbygda vår;) Her koste vi oss med softis, kjeks og solglimt. Hele 20 grader var det, og det var når vi var på fjellet. Vi tok nemlig turen til trollstigen og gudbrandsjuvet også. Herlig herlig! Jonas var kjempeflink hele veien, og holdt flasken selv når han drakk!=)

På veien tilbake stoppet vi i Stordalen og gikk innom Rosekirka. Fantastisk skue!!!

Senere på kvelden tok jeg og Ronny med oss Jonas på Støråk, fjellet som ligger bak huset vårt. Det var en flott tur, og Jonas var på fjellet for første gang i sele=)

Ønsker dere alle en flott uke videre, nyt været! Jeg skal male mur idag, gleder meg!=)


Under ser dere meg og Jonas på trollstigen, og ved gudbrandsjuvet.



Jonas er litt trøtt etter fjellturen, da er det deilig å kose seg i nøstebarnteppet tante Linda strikket. Her ser dere kjekke pappa`en og Jonas på tur med sele=) Jeg fann en "kompis" på fjellet. De hogger skog, så vi har for tiden mange "flotte" anleggsmaskiner og en gjørmete vei å gå på.

Rosekirken, en fantastisk flott bygning! opprinnelig var den rød, men jeg vil nok tør å påstå at den er flottere hvit=) Jonas-gullet holder flasken selv, og i bilstolen koser han med teppet sitt, litt trøtt etter turen.

3 kommentarer:

  1. Så herlige bilder fra ein nydelig dag! Jonas er supersøt altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Må ta bilder av han over ferie:)))

    Gleda me til sol og varme (forhåpentligvis) no som vi drar sørover.

    *klem* Marianne

    SvarSlett
  2. Saa fine stovler da du, he he elsker mine som snart er utslitt faktisk! :o) Saa bra at daakke hadde en fin tur til Valldalen, og at vaeret er bra! :o) Nydelige bordkort, litt av en jobb du! :o)

    Klem fra tante Linda som gleder seg til aa se Jonas igjen om en uke! :o)

    SvarSlett
  3. han e bare heilt herli=) bare å komme å ta bilde d vettu;) han gjør se foran kamera;) hihi

    tenke du gler d til å se han igjen ja Linda;) har dåkke d fint der borte? tror Magnus gler se til dåkke komme hjem, sjøl om han syns d va deili å feriere me mormora, hehe;) støvlane va bare herli da! gode å varme å supergode å gå i=) hehe..ehmm..ja bordkorta va så som så..går opp i liminga heile tia, sjøl om e brukte gluedots!! ska se e må til me limpistolen;)
    dåkke må ha d fint siste dagane, så ses vi snart=)

    SvarSlett