søndag 23. mai 2010

siste uken

Den siste uken har det vært mye som har skjedd. Vi har laget skillevegg og malt den, og Ronny har trillet mold til den store gullmedaljen, så nå blir det snart plen her også!:) Flinke kjæresten min:D

17 mai var vi på frokost til noen venner, før vi reiste hjem og gikk i toget her. Vi var på grendahuset etterpå og spiste herlig rømmegrøt, og snakket med gode naboer=) Senere på dagen dro vi ut til mamma en tur, og var den en liten stund. Der kom korpset gående når vi var der, koselig=) Jeg bakte sjokoladekake og pyntet med norskeflagget(blåbærne rant utover så de tok jeg av igjen) og herlig foccatiabrød, mmm:)

Ellers fikk vi besøk av noen venner på grillings her en dag, det var koselig:) De låner en liten tibetansk spaniel, herlig liten tass;) Jeg var i selskap til ei venninne i går, det var koselig, mange hyggelige damer=) 

Idag går det i eksamenslesing, mens sambo jobber flittig ute. Senere får vi besøk. 


Her er noen bilder. På det øverste er det meg og Ronny på verandaen til mamma, og hennes pyntede veranda=) Alfonso(hunden til mamma) er også med, og Stetteblåserane som spilte på grendahuset hos oss. Jeg fikk også holde den herlige lille prinsessen vi har i nabolaget, så søt med bunad da=) 


Jeg pyntet også utenfor- tradisjon tro. Viktig å pynte til 17 mai=) Vi har også balkongflagg, men det er på nedsiden av huset. Foccatiabrødet og sjokoladekaken må også vises frem=)
Når prinsessen i nabolaget ble født scrappet jeg et vognkort. Inni vognen ligger selve kortet, formet som en dyne=) 
Litt av gaven til ei venninne ble en strikket thermis-hals, i en herlig rosa farge=) Her ser dere også lille søte tassen noen venner av oss låner=) Ellers er det et dorullkort jeg laget til ei venninne, og skilleveggen ferdig malt, og molden som skal bli til plen(ser bare litt her da). 

4 kommentarer:

  1. Åååå så fint det blir ute! :o)

    Masse fine bilder og Thermishalsen ble fin den! Fant du ei anna oppskrift eller? ;o)

    SvarSlett
  2. Det er ingen stille stunder hos dere skjønner jeg. :D Så hyggelig med alle bildene da, jeg blir mer og mer glad i 17. ettersom årene går. Måtte bare finne min måte å feire på liksom. ;-) Blir ufattelig glad for at vi bor i et fritt land i alle fall og kan feire som vi gjør.

    Ha en fortsatt fin pinse!
    Klem Kari

    SvarSlett
  3. Blei kjempefint ute da! Gleda me til å sjå:)Masse fint du har laga:)
    Tusen takk for den kjempefine gava, du er no altfor snill.

    Klem

    SvarSlett
  4. Så masse flotte bilder du har lagt ut,koselig:)
    Maten så veldig god ut og både vognkortet og dorullkortet var var skikkelig fint:)

    Høres ut som du har travle tider:)

    SvarSlett